Connect with us

Hi, what are you looking for?

Analizë

Kolapsi moral i akademikëve të pakorrigjueshëm majtistë

Socialist Worker: ISSUE 4, 29 mars 1999

Momentet më bezdisëse si student në Angli ishin kur më qëllonte të kaloja pranë pikave të shitjes së revistës ”Socialist Worker” në kampusin e brendshëm të Universitetit të Leeds-it. Kjo ishte një revistë me tipare të majta ekstreme dhe revolucionare, dhe për nga tendenca që kishte për të rekrutuar masat, ngjasonte me një kult fetar.

Shitësit e këtyre pikave bënin çmos që të yshtnin dishepuj të rinj, për t’i konvertuar në ideologjinë e së majtës revolucionare, për të blerë numrin e fundit të revistës, për të nënshkruar peticionin e radhës, për t’u kyçur në debat mbi tema të mëdha siç janë imperializmi, lufta e klasave, ”Kapitali”, Marksi, Lenini, etj.

Këto pika shitëse mirëmbaheshin nga disa të rinj e të reja që zakonisht i përkisnin të njëjtit kallëp social: ishin anglezë, gjysmë hippy – gjysmë punk, dhe vinin nga familje të klasës së mesme e të edukuar të shoqërisë. Duke qenë se i njihja një pjesë të tyre, e dija se ata ishin në pozitë që të ushtronin zanatin e rekrutuesit majtist revolucionar pikërisht sepse kishin pasur një jetë mjaft komode, në një sistem kapitalist, kundër të cilit ata tani punonin.

Për dikë që vinte nga ish-Jugosllavia, nga Kosova e cila veç sa kishte dalë nga tmerri i luftës – në atë që njihej si ana lindore e Perdes së Hekurt – ishte e pamundur që të mos shihja, në rastin më të mirë naivitetin, e në rastin më të keq hipokrizinë, e këtyre pikave të shitjes.

Kur rritesh në një sistem aparteidi dhe në një vend ku drita e diellit socialist ishte qafëthyer në luftëra e gjenocid, është vështirë të ngashnjehesh nga hippy-misionarë marksist-leninistë. Për atë arsye, edhe joshjet e tyre për të shpjeguar parajsën që na priste pas ardhjes së komunizmit global tingëllonin sa paternalizuese aq edhe si budallallëqe naivësh.

Ishte fundi i viteve ’90-ta, tekembrama, dhe tashmë kishte kaluar një dekadë qëkur komunizmi ishte shpërbërë si kullë letrash. Ne që ishim rritur në një sistem të tillë, nuk kishim ndonjë iluzion për marksizëm-leninizmin, gjë që vërehej te disa bashkëmoshatarë të mi anglezë. Pse është kjo? Mbase sepse në teori ideologjia është gjithmonë më atraktive. Dhe përderisa je duke punuar e jetuar në Perëndim – si këta shitësit e ”Socialist Worker”, ke komoditetin që të propagandosh këso ideologjish, pa pasur nëvojë të jetosh në një sistem të tillë.

Majtizmi si reaksion ndaj kapitalizmit

Në rrugëtimin e tyre ideologjik, studentët anglezë inspiroheshin nga profesorë që flirtonin me ide të tilla majtiste dhe anti-establishment. Komuniteti akademik në Perëndim gjithmonë ka pasur promovues dhe ithtarë të ideve marksiste-leniniste, revolucionaro-majtiste, anti-kapitaliste e anti-imperialiste. Dhe ky është një zhvillim shumë i shëndetshëm i akademisë, roli i së cilës në mes tjerash është që vashdimisht të sfidojë statuskuonë, ta vërë në dyshim sistemin aktual e ta provokojë atë.

Idetë majtiste kanë frymëzuar social-demokracinë në Europë, dhe deri diku janë meritore për vendosjen e bazamentit të sistemit të mirëqenies sociale në rajone si Skandinavia, apo për krijimin e shërbimit kombëtar të shëndetësisë në vende si Britania pas Luftës së Dytë Botërore.

Për më tepër, majtizmi perëndimor shpesh ka demaskuar babëzinë e pashterrshme të shtetit kapitalist, ka luftuar për barazi më të madhe sociale, për egalitarizëm e qeverisje më të moralshme.

Mirëpo, duhet potencuar se në ngarendjen e saj që të kritikojë Perëndimin kapitalist, komuniteti akademik shpesh harron të ushtrojë të menduarin kritik ndaj asaj që vetë e promovon.

Ka akademikë e autorë që janë të verbër ndaj çdo gjëje që konsiderohet kapitaliste, dhe a priori janë të orientuar që të mbështesin atë që identifikohet si majtizëm apo komunizëm. Madje thuhet se Lenini kishte një term për këtë ushtri të pikëllueshme simpatizantësh marksist-leninistë: ai i quante ata ”idiotë të përdorshëm”, pasi shpesh pa e ditur as vetë ata i shërbenin shpërndarjes së propagandës sovjetike në Perëndim.

Kosova në kontekstin e majtizmit akademik perëndimor       

Një numër i konsiderueshëm akademikësh e intelektualësh majtistë të botës perëndimore kanë qenë kundër intervenimit ushtarak të NATO-s në Kosovë. Në fakt, ata kanë qenë kundër gjithë rolit të Perëndimit në Kosovë.

Sipas premisës së tyre, Serbia ishte pjesërisht viktimë e Perëndimit imperialist. Njëri nga akademikët më të shquar që mbronte këtë premisë ishte Noam Chomsky.

Chomsky—një kritik i parreshtur i politikës së jashtme amerikane—atëbotë kishte qenë i zëshëm kundër intervenimit ushtarak amerikan në Kosovë. Sipas tij, arsyet e intervenimit të SHBA-së nuk kishin të bënin aspak me shpëtimin e një populli nga asgjësimi, por pasqyronin pretendime për shtrirje të mëtejme imperialiste. Në të njëjtën kohë, duke neglizhuar diskriminimin sistemik dhe spastrimin etnik qe po ndodhte në Kosovë.

Rishtazi, Chomsky e dha një intervistë për një medium shqiptar, ku pati rastin të sqarojë për opinionin publik qëndrimet e tij karshi kësaj çështjeje. Por qëndrimet e tij nuk kishin ndryshuar aspak. Madje, në një orvatje për të relativizuar krimin e për të barazuar palët në konflikt (sipas tij, ushtarët e UÇK-së kishin sulmuar, pastaj kishte sulmuar edhe ushtria serbe, pra të gjithë kishin sulmuar ngapak), pikëpamjet e tij dalin qesharake dhe jokredibile.

Pikërisht kjo është ajo verbëria e shkaktuar nga një jetë e tërë e dedikuar kundër ideve amerikano-imperialiste dhe ringjalljes së rendit majtist.

Gjykimi turbullohet dhe mendja assesi nuk do të pranojë që një intervenim humanitar mund të ndërmirret nga një shtet kapitalist, josocialist. Ironia e trishtë është se ka shumë mundësi se po të ishte UÇK-ja një ushtri rebele anti-amerikane, anti-imeprialiste, Chomsky me shokë do të ishin të parët që do të përkrahnin luftën e saj.

Majtizmi sot është në rrezik të diskreditimit të mëtejmë pikërisht nga profesorë e intelektualë që iu është topitur mendimi kritik ndaj të metave të praktikimit të kësaj ideologjie. Në përpjekjet e tyre të pareshtura për të kritikuar çdo gjë amerikane, kapitaliste e imperialiste, ata thuajse kanë pësuar njëlloj trushpëlarjeje që ua pamundëson të diferencojnë në mes të agresorit dhe viktimës.

Duke qenë kaq të pakompromis, dhe në ngulmimin e tyre të verbër që me çdo kusht të jenë anti-amerikanë, ata me apo pa dashje rreshtohen në anën e gabuar të historisë. Kështu, të pakompromis e donkishotesk në misionin e tyre për kthimin e lavdishëm të komunizmit, ata qëndrojnë para historisë me kredibilitet të kolapsuar moral. E kur kompasi moral e dështon intelektualin, ai apo ajo është çkadoqoftë tjetër përveçse intelektual.

Lexoni Gjithashtu

Disinfo

Gjatë dy viteve të fundit, Kosova ishte cak i sulmeve kibernetike dhe kërcënimeve me bomba, që kishin për qëllim destabilizimin e vendit dhe krijimin...

Analizë

Viti i parë i Qeverisë Kurti shënoi një start të vështirë në politikën e jashtme, shoqëruar me shumë gabime diplomatike dhe dështime të protokollit....

Analizë

Qeveria e Kosovës ka deklaruar se këtë verë planifikon ta hapë për qarkullim të veturave Urën kryesore mbi Ibër, duke shqetësuar shumë njerëz –...

Kosovo Dispatch

In the second episode of Kosovo Dispatch, we talk to Agon Maliqi, an independent analyst and the co-founder of Sbunker, about the legal and...

Copyright © 2024 Të gjitha të drejtat e rezervuara © Sbunker. Materialet e botuara në këtë faqe nuk mund të riprodhohen, shpërndahen, transmetohen, ruhen apo përdoren në mënyra tjera, pa leje paraprake nga Sbunker. Design & Hosting by: PROGON LLC.